Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2009-11-15

Bloggtorka...

Det var ett tag sen sista inlägget, har varken haft tid, lust eller ork att blogga senaste veckorna men nu ska jag göra ett försök att få upp lite nytt här. =)

Helgen har varit regnig och grå så vi har mest varit inomhus. Anja har varit till veterinären eftersom en liten knöl som hon har haft vid skuldran har tredubblat sin storlek på bara några dagar och utvecklat en kraftig inflammation sk Flegmon. Så antibiotika är insatt och operationen för att ta bort knölen får nog skjutas fram ett tag och blir troligen inte av på torsdag som tidigre var planerat. Men Anja är pigg och glad så ingen fara på taket. =)

Stella har haft sin judo-träning ikväll och eftersom Robert jobbar fick Minna följa med. Hon hade lite svårt att sitta stilla och vänta och busade en del men det gick ändå ganska bra. Hon är inne i den värsta trots-perioden EVER just nu och sätter sig på tvären precis hela tiden. Gah, man kan bli galen alltså men som tur är går det ju över...

Renoveringen av Stellis rum går sakta men säkert framåt. Vi har tapetserat klart i helgen, nu är det "bara" golvläggning, upp med tak- och golvlister och slipning + målning av garderobsdörrar kvar innan vi kan börja inreda. Vi hoppas att vi ska bli klara före jul men det kanske är att önska lite för mycket när man har fullt upp med jobb och sånt. Men men, vi jobbar på. =)

Nu har barnen äntligen somnat och jag har fått lite pappersjobb gjort så nu väntar tv-soffan. Om en timme kommer Robert hem från jobbet o då ska jag be snällt om lite massage på min onda rygg. =)

Kram på er!

Inga kommentarer: