Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2009-12-27

Snöig söndag

Är om möjligt ännu sämre idag, får se om det blir något jobb för min del imorgon. Massor med te med honung, halstabletter och Alvedon håller mig iallafall uppe på benen för tillfället.

Hade snöat ännu mer under natten, vi har väl fått dryga 30 cm de senaste dagarna så Robert har haft fullt upp med snöskottning medan jag mest har legat nerbäddad i soffan och haft dåligt samvete för att han har fått fixa allt här hemma. Han har till och med varit en sväng till pulkabacken med barnen, även fast han inte heller är helt frisk. Världens bästa Robert!

Gamla Selma, snart 13 år, blir som ung på nytt när hon får busa i nysnö. Så roligt att se henne leka även fast benen är stela och kroppen tung emellanåt. Gosiga vovve!!




2 kommentarer:

jessica sa...

Härliga bilder på Selma! Skönt att hon fått uppleva lite nysnö och en härlig jul trotts onda ben och allt de nu kan vara imellanåt.
Krya på dig!

Sonja sa...

Tack, känner mig lite piggare idag. =) Visst är hon fin gamla Selma. =)
Kram