Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-09-13

Öroninflammation

Var till Vårdcentralen idag och fick ett trist men ändå ganska väntat besked att jag inte kommer kunna springa Stockholm Halvmaraton på lördag. Det känns väldigt tråkigt och orättvist, jag brukar sällan vara sjuk och har sett fram emot loppet i över ett halvår. Haft det som mål under vintern när löpningen kändes tung och kall i mörkret och kylan.

Hade tänkt flyga ner till Stockholm och tillbringa hela helgen tillsammans med bästa Caroline, shoppa, springa två mil och mysa med hennes söta kids men det är förmodligen ganska smärtsamt att resa med mina onda öron så jag ställer in. Men det kommer ju fler lopp och en ny halvmara nästa år så jag får helt enkelt ladda om och sätta upp nya mål och så fort jag känner mig frisk fortsätter jag med träningen igen.

Jag har dragits med en liten envis förkylning från och till under en längre period och haft problem med nedsatt hörsel i flera veckor. Senaste veckan och speciellt efter helgens (i efterhand och ur hälsosynpunkt kanske inte så smarta) träningspass har jag fått mer och mer ont och det visade sig vara dubbelsidig öroninflammation som spökar. Nu har jag fått örondroppar och penicillin så det borde kännas bättre redan om några dagar. Hörseln däremot fick jag veta kan vara nedsatt i upp till tolv veckor, förhoppningsvis hör jag normalt igen lagom till jul.



Inga kommentarer: