Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-10-12

Snart smäller det

Snart halvvägs genom oktober. Novembermörkret och kylan kommer närmare och närmare vare sig man vill eller inte.
Om lite mindre än en månad fyller Stella 9 år och överst på Önskelistan står en mobiltelefon, en Samsung Galaxy Mini för att vara exakt. :)
(Tydligen har Stella vansinnigt töntiga föräldrar som inte riktigt kan fatta vad en 9-åring har för behov av en egen mobil..?)

Stella har sålt jultidningar hela hösten och varit helt inne på att välja en mobil som premie men i sista stund valde hon ett Nintendo 3DS istället plus en film/musik/läs-platta, biobiljetter och en digitalkamera.
Så nu har alltså en mobil intagit första platsen på önskelistan följt av Sigge-böcker, kläder, klocka, pengar, spel till DS och lite andra smågrejer. Jag är ganska säker på att listan kommer att fyllas på allt eftersom så stay tuned. :)

/Sonja

2 kommentarer:

Jessica sa...

Stora bruden!! Tänk att 9år har gått! ojoj! =) Tur vi håller oss unga.
Nu tycker jag att mamma och pappa ska köpa telefon till stor piga! =P

Anonym sa...

Hejsan! satt & sökte på en av våra hundar på mitt jobb.
Så hamnade jag in på din gammla blogg.

Vi har fröken Försvarsmaktens''Dyrka'' hos oss.
Hon är idag en gd narkotikahund & världens underbaraste ;)

Mvh Emma