Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2010-12-21

Julbestyr

Idag har vi fixat lite här hemma inför julen. Har hunnit med paketinslagning, en tripp ner på stan för de sista (tror jag) julklappsinköpen och även hämtat upp en stor låda med julmat som världens bästa pappa fixat till oss. Nu är kylen full med mat så nu kan det få bli julafton tycker jag.

Hittade en fin gran i går som vi tog med oss hem men idag när vi tog in den för att klä den så började den lukta så starkt (typ terpentin)så till och med hundarna gick runt och rynkade på nosarna... Har bara varit med om det en gång tidigare så vi hade nog en väldig otur med granen. De ska ju lukta gran och inget annat tycker jag. Efter några timmar var jag tvungen att kasta ut den, det gick bara inte, så nu har vi släpat upp plastgranen istället. Lite trist, hade gärna haft en riktig.
Hur som helst så är den garanterat luktfria pjäsen nu klädd till tänderna. Barnen gjorde ett strålande jobb med dekorationen (under ett visst övervakande av mamma) så den blev verkligen jättefin.

Just nu: Kokar knäck och lyssnar på Jay Smiths vinnarlåt Dreaming People. Super!



Inga kommentarer: