Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2010-12-14

Julbord och glöggkväll

Idag blev det julbord till lunch. Gott var det, speciellt efterrätterna som enligt mig är det viktigaste på ett julbord, haha. Fin utsikt hade vi oxå. I klart och kallt väder kan man se hur långt som helst från Hallstaberget.

Riktigt kallt idag, -27 i Solle så det blev superkorta pinkrundor med tikarna på jobbet i morse.
Som ägare till en polarhund däremot så finns det inga ursäkter att stanna inomhus bara för att kvicksilvret kryper ner mot 30, Tia verkar helt oberörd av kylan och kräver att få komma ut och göra av med energi oavsett väder. =)

Slutade efter lunch idag så Minna och jag har en mysig eftermiddag för oss själva. Hundarna är rastade så nu finns det inte så mycket att hitta på. Vi har slängt oss i soffan och ska kolla lite på barnteve innan resten av familjen kommer hem.

Ikväll blir det glögg med jobbarkompisarna. Decembermys!

Inga kommentarer: