Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-07-21

Breakdown

På eftermiddagen idag var det meningen att jag och Minna skulle åka och hälsa på några vänner i Sidensjö. Hade knappt hunnit runt kvarteret här hemma när växellådan slutade fungera på bilen. Det gick inte att få i en enda växel förutom trean som jag hade lagt i just innan.

Kunde ju inte gärna stanna bilen eftersom det hade varit svårt att få igång den igen utan startväxel. Så det blev till att cruisa runt stan på treans växel och hoppas att jag inte skulle behöva stanna i någon korsning och tvingas få för låga varv och motorstopp, samtidigt försöka få tag i en verkstad som kunde ta emot bilen omgående.

Underbart va, att bilen ska krascha mitt under semestern. Gillas inte av en semestertunn plånbok. Dessutom har vi en hel del inplanerat de närmsta dagarna som inkluderar en körduglig bil... Typ som att hämta Stella på ridlägret i morgon, fira min kusin som fyller år plus köra barnen till mormor och morfar i helgen.
Verkstan behöver en vecka (plus 3500kr) på sig för att få hem reservdelar och fixa eländet så vi kommer att behöva en lånebil under tiden då våran andra bil typiskt nog är obesiktigad och står avställd.

Nåväl, bilproblemet får vi lösa i morgon, nu väntar sängen.
Natti natt!
/Sonja

Inga kommentarer: