Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-07-15

Första semesterveckan

Oj, redan fredag och jag har haft semester i en vecka. Dagarna går verkligen fort. Robert jobbar några timmar till och får snart semester han också, nu ska vi vara lediga tillsammans i tre härliga veckor!

Igår var jag och Minna på leklandet Drakborgen i Sundsvall, i flera timmar lekte vi och svalkade oss sen med lite glass innan vi gjorde ett kortare besök på Ikea och Ica Maxi. Minna var världens duktigaste, inte ett gnäll eller en sur min på hela dagen. Hon knorrade inte ens när vi fick köa till kassan på Ikea i nästan en halvtimme. Tvärtom, Minna gjorde sitt bästa för att roa de övriga i kön, sjöng, dansade och talade om för en man i övre medelåldern att "du ser ut som en baby för du har inget hår". Han skrattade gott åt den fina komplimangen (liksom resten av de köande personerna.) Lilla trollunge!

Idag hade vi tänkt bada men det är inget vidare väder så det blir lite fix hemma istället. Jag ska se om jag hinner måla sista lagret i taket i hallen uppe och sen börja tömma sovrummet på kläder och slänga ut de gamla möblerna medans barnen leker med varsin kompis. Vi har precis fått hem vår nyinköpta säng från Mio så det är dags att vi sätter fart med renoveringen av sovrummet nu.

Ha en skön fredag!
/Sonja

Inga kommentarer: