Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-08-24

Ledig dag

Oj oj, den tredje jobbveckan efter semestern har precis bara börjat men jag känner redan ett stort behov av ledighet och vila. Hösten kom så fort tycker jag. Trots att det fortfarande bara är augusti så är det kallt, mörkt och regnigt och vintern som ligger framför oss känns oändlig. Är så trött i både kropp och själ, mer än sju år av stundtals slitsamt och tungt arbete börjar väl ta ut sin rätt antar jag. Rygg och axlar bråkar, jag har problem med tennisarmbåge och ständigt trasiga fötter. En sån tur att vi ändå har en ganska lugn period på jobbet just nu så det gick bra att ta ledigt så här en dag mitt i veckan. :-)

Men nog om det tråkiga. Jag och Minna har ju en skön ledig dag tillsammans och vi börjar den med att slöa framför teve och dator med frukost och kaffe. Sen blir det en tur till skogen för lite bärplockning. Robert och barnen hittade ett riktigt toppenställe i går när de var ute med hundarna så vi ska tillbaka dit och plocka en hink eller två. Sen får vi se. Renovering pågår ju på övervåningen och om det någonsin ska bli klart behöver jag nog lägga en timme eller två på att måla. Ska kanske springa en liten runda, 5km känns lagom idag och så vill jag läsa också, har precis börjat på Nora Roberts nyaste spänningsroman Chasing Fire.

Hoppas ni också får en skön onsdag!
Kram


1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan!
Vad roligt att renovera övervåningen.

Just nu kan man lägga upp sina projekt på http://byggla.se för att få inspiration, feedback och idéer. Det skulle vara roligt om du vill visa hur ni har gjort! Då kan du dessutom få en morot.
Du kan antingen skapa projekt direkt på http://www.byggla.se/Projekt/Skapa-projekt/
eller kontakta mig på vendelabyggla@gmail.com

/Vendela