Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-08-04

Pics from Scotland

Förra veckan tillbringade jag och Robert en härlig vecka i Edinburgh. Barnen och hundarna hade semester de oxå, hemma hos mamma och pappa. :-)

Vi hade bästa tänkbara väder hela veckan, mellan 15-25 grader i solen och lite kyligt i skuggan. Helt perfekt enligt mig!
Vi har njutit av förstklassig whisky och öl, en massa god mat, mysiga pubar och shopping. Ett besök på Edinburgh zoo och sightseeing både i stan och ute på landsbygden.

Vi gjorde en utflykt till havet i Dunbar, en tur upp genom högländerna, följt de historiska fotspåren av Jacobites, klanen MacDonald, William Wallace, Robert the Bruce och Rob Roy MacGregor och självklart spanade vi efter odjur på Loch Ness.
En toppenvecka!

Vi har fotat en hel del så det går inte att visa alla bilder men här i allafall några pics från veckan:


Inne på Edinburgh Castle. Så coolt!

Skaplig utsikt över stan från slottet.

Vackra Glen Coe




Odjuret Nessie. Eller?

Ekolod ombord

På jakt efter odjuret

Båten som tar oss ut på Loch Ness


Vackra landskap i högländerna



Damm i Loch Laggan


Ute på en liten hajk i Laggan


Söta byn Pithlochry

The Balmoral Hotel på Princess Street i Edinburgh


City Sightseeing genom stan

North bridge

Edinburgh Castle




The Royal Mile, Old town



St Giles Cathedral

En av alla Cashmerebutiker i Old Town

Whisky!!



Royal Mile sett från vårt hotell i Old town


Inga kommentarer: