Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-08-29

Måndag igen

En ny vecka har precis börjat. Det är nte många dagar kvar av augusti nu, redan ligger det gula och orange höstlöv på gräsmattan. Minna och jag mjukstartar veckan med en ledig måndag och snart är det dags för frukost och kaffe.

Vi haft en härlig helg, konstigt att dagarna alltid går så snabbt. I fredags var jag till Långsele Bio med en god vän och såg sista Harry Potter. Lika grym andra gången!
På lördagen fick vi besök av Roberts mamma med sambo och så kikade även Carro och kidsen förbi. Så kul att träffa dom!
På söndagar är det ju ridning som gäller, så även igår. Både Stella och Minna fick rida och var så nöjda så. Minna sken som en sol på hästryggen, det blir kanske en hästtjej av henne också. :-)
På eftermiddan blev det lite jobb på övervåningen. Det går sakta men säkert framåt...

Har inte några planer för dagen men en snabb sväng på stan för att köpa mössa och vantar ska vi försöka få till. Jag är förkyld och Minna har hostat hela helgen så sedan blir det nog till att hålla oss hemma så mycket det går.

Kram på er!
/Sonja

Inga kommentarer: