Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-02-05

Sjuk

Å vilken härlig fredag vi hade igår med en massa mys här hemma. Barnen var bättre vänner än på länge och lekte tillsammans i timtal, vi käkade fredagstacos och åt god cheesecake till efterrätt. En härlig start på helgen.

Normalt skulle jag har jobbat i helgen men har tagit semester ett par dagar för att få möjlighet att kika på lite elitseriecurling, idag börjar ju som sagt slutspelet. Skönt att få vara lite extra ledig också.

Vaknar tidigt och inser att jag är sjuk. På min semester. Hur gick det till??!
Förutom pyttelite känningar av halsen var jag frisk som en nötkärna när jag gick och la mig för 6 timmar sedan.

Nu känns halsen som ett rivgärn, huvudet har blivit ett nummer för litet och hotar att spränga sig själv och varenda led och muskel i kroppen ömmar. Har varit ute på morgonpromenad med hundarna i knappt en kvart vilket ledde till feberfrossa och värk i bröstet. Nu har jag fått i mig några värktabletter, ska fixa en kanna hett te sedan sova ett par timmar till och hålla alla tummar jag har att detta elände lämnar kroppen lika snabbt som det kom.

/Sonja

Inga kommentarer: