Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-02-01

Gårdagens träning


Gårdagens träning bestod av totalt 10,5 km löpning. De första 3,5 km avverkades inne på löpbandet under förmiddagen och de resterande 7 km utomhus senare på kvällen.

Jag har fört en liten dagbok över löpträningen under januari och så här ser det ut:
Jag har tränat 18 dagar av 31 möjliga och totalt sprungit 154,0 km eller 15,4 mil om man så vill. Det känner jag mig riktigt nöjd med, men det ska sägas att det har varit lite meckigt vissa dagar att hitta tid för träning bland jobb, hundar, barn och annat.

Men vill man så går det, allt beror ju på hur man prioriterar. Nu när jag har tränat regelbundet i 6 månader längtar jag efter träning på ett helt annat sätt än tidigare (då var det mer ett nödvändigt ont) och jag märker tydligt hur bra jag mår av att röra på mig. Nu kan jag ärligt säga att jag hellre springer en runda med hundarna på kvällarna än ser på teve och den känslan gör ju att det är lättare att prioritera träning.

/Sonja

Inga kommentarer: