Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-02-03

Torsdag

Torsdagar är alltid en smula stressiga eftersom Stella har ridlektion och efter det ett pass teori. Barnen ska hämtas från dagis och fritids, middag ska lagas och ätas, ridkläder ska på och så ska vi ta oss genom stan till ridskolan där hästen ska borstas och sadlas- detta inom loppet av 60 min.

I dag följde även Minna med till stallet eftersom Robert jobbade. Hon skötte sig utmärkt så det gick toppenbra, tyckte nog att det var spännande att se storasyster rida. Vi fotade med mobilen från läktaren så kvalitén är inte den bästa tyvärr.

Väl hemma igen bytte jag snabbt om till träningskläder och gav mig ut på en tung löprunda med hundarna. En massa nysnö ovanpå ishalka är ingen höjdare. Plumsade, halkade, slirade och svor mig fram i 10 kilometer innan jag gav upp. Misstänker att jag kommer ha rejäl träningsvärk i benen i morgon för de fick verkligen jobba.

Är fortfarande uppe eftersom jag lovat att baka till Robert, det är ju hans tur att bjuda på fika på jobbet i morgon. Bara 10 min kvar innan kakan är klar i ugnen, sen kommer jag att sova innan huvudet landat på kudden.

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej sonja! va synd att inte Minna kunde komma till oss! Verkligen något Hannah såg fram imot! Jäkla magsjuka!

Alltid roligt att kolla din blogg! Du är så duktig på dina löp rundor! Var är de du springer?
Maran blir lätt!! =) Själv har jag plan på tjejmilen med jogg.. =)