Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-01-29

Är huvudet dumt får kroppen lida

Lördagskvällen började med en riktig storstädning av djurrummet i källaren, jag vill ju att det ska vara rent och fint tills vi får hem det lilla pyret som ska bli Fionas nya vapendragare. Glad i hågen satte jag alltså igång.

Problemet är bara att städandet resulterade i kraftig andnöd för min del. Det mesta har tack och lov släppt nu men jag känner mig en smula medtagen efter bristen på syre och lite skakig av medicinerna. Jag är allergisk framför allt mot katter, pollen/gräs och damm men även kaniner reagerar jag på (det är därför smådjuren måste bo i källaren under vintern).

Kombon hö, dammigt spån och kaninpäls brukar därför ge mig en rejäl knockout. Som tur är brukar snälla Robert oftast hjälpa till när det är dags för storstädningarna vilket underlättar enormt då jag slipper utsätta mig för det som gör mig sjuk. I kväll fick jag tydligen hjärnsläpp och körde igång på egen hand, vilket naturligtvis inte var så smart.
Den dagliga rengöringen och hanteringen fixar jag i alla fall problemfritt med hjälp av andningsskydd.

Trots att det är skittråkigt att Stampe inte finns längre så känner jag en viss lättnad över att få bort en allergen ur huset. Marsvin verkar jag tåla bra och de skräpar inte ner lika mycket så det kommer att bli en väsentlig skillnad.


Inga kommentarer: