Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-01-04

Sista semesterdagen

I morgon är det slut på julledigheten för min del, barnen fortsätter att ha jullov fram till måndag då skolan börjar. De lediga dagarna har gått så snabbt tycker jag, skulle gärna haft en semestervecka till känner jag. Det blir åtminstone en mjuk start med två arbetspass och sedan tre dagars ledigt över helgen.

Det har varit riktigt kallt idag så vi har bara varit ute med hundarna och annars försökt hålla oss inne. Jag och Minna har pysslat, lagt pussel och sett på film och efter lunch på stan med Robert så åkte vi och hämtade hem Stella som hade sovit över hos en kompis. Stora tjejen nu som vågar sova borta. =)

Under eftermiddagen fick jag tid till ett träningspass, 10 km på bandet. Det är betydligt roligare att springa ute kan jag lova men för mig är löpband ett kanonbra alternativ när det blir för kallt eller om man är själv hemma med barnen.

Nu i kväll har jag och Stella spelat lite Mario på Wii och hjälp vad tiden går fort när man sitter framför tv-spel, hade nästan glömt hur kul det är. På sätt och vis färdas man sisådär 15 år bakåt i tiden, shit va många timmar vi spelade just Super Mario Bros på det gamla 8-bitars. =)

Dags för dagens sista kopp te och sen ska det bli skönt med lite sömn.

Inga kommentarer: