Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-01-16

Söndagsträning

Efter två vilodagar från träningen var både jag och hundarna laddade för en löprunda idag efter jobbet.
Det längsta pass jag sprungit hittils, 13 km på tiden 01.09.50. (Lagomt tempo inför halvmaran tror jag, det gäller bara att orka hålla det i 21 km...)

Det kändes bra i kroppen idag, fick dock rejäl mjölksyra i benen efter en lång seg backe efter halva sträckan men jag drog ner rejält på tempot ett tag och som tur var släppte det. De sista kilometrarna var konstigt nog de lättaste att springa idag, benen kändes pigga igen och jag hade nog kunnat springa ytterligare några kilometrar men Robert ringde och sa att middan var klar. Och vem kan motstå mat? Inte jag i allafall, haha.
.

Inga kommentarer: