Om mig

Mitt foto
Välkommen till min blogg! Jag är 29 år och bor i en liten stad i Norrland tillsammans med min sambo Robert. Min bästa vän och största kärlek! Tillsammans har vi två underbara flickor, Stella 9 år och Minna 5 år. I familjen finns också hundarna Anja och Tia och marsvinen Fiona och Marion. Hundar är en stor del av mitt liv inte bara privat utan även yrkesmässigt eftersom jag sedan flera år tillbaka jobbar med hundar inom Försvarsmakten. I min blogg delar jag med mig av min vardag med barn och hundar och annat som intresserar mig och gör mig glad; bra musik, filmer och spännande böcker. . Jag är ofta ute och promenerar både i jobbet och på ledig tid. Gärna flera mil i veckan och alltid tillsammans med hund. Jag gillar att löpträna när tid finns och tycker att curling är världens bästa sport även om mina egna erfarenheter hittils är hämtade från åskådarplats. =)

Twitter

2011-01-23

Jag kan!

Dagens långpass blev en halvmara! (Så när som på 100 meter, haha. Kom på först i efterhand att ett halvmarthon faktiskt är 21,1 km)
Det känns i alla fall superskönt att veta att jag har distansen i kroppen redan nu. Innan dagens pass hade jag sprungit som längst 13 km men ändå haft på känn att jag haft mer att ge. Visst var det lite slitigt mot slutet men det gick ändå lättare än jag hade trott att det skulle göra. Tiden blev helt okej, jag tog det lungt och försökte fokusera på att hålla ett så jämnt tempo som möjligt vilket inte är helt enkelt.

Innan det är dags för lopp i september återstår en hel del träning, jag vill veta hur pass bra jag kan bli med de förutsättningar jag har.
Personbästa just nu: 2tim 08min 09sek.


Inga kommentarer: